onsdag 31. oktober 2012

Halloween

I ettermiddag har vi hatt ei vellykket Halloween-feiring for noen venner av Helle og Antony.
Det var veldig morsomt at så mange hadde lyst, og hadde mulighet til å komme.
Som nevnt i et tidligere inlegg, så valgte vi å ikke gå fra dør til dør for knask-eller-knep, men istedenfor laget vi til en feiring hjemme med Anniken og Antony.

Helle og Antony venter spent på at resten av skumlingene skal komme

Vi startet feiringen med å spise gelé (med vampyr-tenner oppi) og drikke spøkelses-brus (hvor julebrus-etikkenten ble byttet ut med spøkelses-etikett); 





Det var ikke alle som skjønte hva som lå oppi geléen, men så lenge det var godteri  var de fleste fornøyd


Etter bordsittingen hadde vi "skatte-jakt" slik at ungene fant godteriet istedenfor å går rundt om i nabolaget. 
Siden det var 11 unger, og dermed 11 lapper med ledetråder (alle fikk en hver) - tok skattejakten litt for lang tid for enkelte. Noen falt av på lasset, men hentet seg fort inn da skatten kom frem. 

Vi var litt spent på om ungene skjønte at "X"-en var skatten - men hørte rask at det ble ropt; 
"Et kryss! - Et kryss! - Vi har funnet skatten!!!"

Inni var skatten pakket inn i "spindelvev"
Spennende godte-pose!
Vi valgte å skrive navn på da det var ei med melkeallergi, slik at  en pose ikke inneholdt sjokolade.
Alle var flinke til å kjenne igjen navnet sitt!


Det ble en liten filmsnutt etter skattejakten, hvor ungene fikk se 30 min med Halloweenfeiring med Shrek. Litt skummelt, men mest morsom. Heldigvis var det ingen av ungene som ble redde ;-)

Alle ungene var dypt konsentrert inni filmen og godteposene
Slik var rommet pyntet -  det var bra det ikke var noen av ungene som var redd for edderkopper ;-)


Mens ungene så film, spiste de voksne Halloween-kake;



Jeg må bare si at jeg koser meg med å lage i stand slike arrangement! Og jeg tror Anniken føler det samme. 

Jeg vet det er mange der ute som ikke synes noe om Halloween, eller at man feirer dette, men  jeg synes selv det er litt morsomt - spesielt når man ser hvordan ungene koser seg. 
(....selv om man ikke feirer det av "rette" grunnen i Norge.)


~Jeanette K~
(De fleste bilder med dårlig kvalitet, men håper stemningen kommer frem)

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for ein kjempekjekk fest!!! Dokke var så flinke å lage til!!! Eg og likar slikt veldig godt:) Og Halloween for barna er no berre kjekt - håper det blir ein tradisjon. Her i gata kom det ein ensom sjel og spurte etter godteri, i vanlege klede men med litt malt i ansiktet. Hehe.

    Vart dårleg med trening i dag, snuppa ville IKKJE sove. Jaja, bedre lykke neste gong. Tysdag feks??

    Klemklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marianne, kjekt med slik tilbakemelding - da frister det til gjentagelse ;-)
      Det hadde vært et par stykker med oss i går, så Svein og Tuva koste seg med mye godteri, hihi.
      E klar for trenging neste uke, må sjekke hvordan jeg jobber. Piper deg!

      ~Klem Jeanette K~

      Slett