tirsdag 6. november 2012

Parkeringsbot!?!


For ei stund tilbake hadde jeg time på sykehuset. Og da jeg jobber der, så har jeg parkeringskort. Parkeringskortene er registrert på navn og bilnr. Og siden den bilen som er registrert på kortet, måtte på verksted/service pga gåent dieselpartikkelfilter, så måtte jeg bruke en annen bil på jobb.
Mulig jeg har bodd for lenge på sunnmøre - men jeg tenkte i allefall at jeg skulle ikke betale noe ekstra for å stå en plass som jeg allerede har betalt for å stå..! Vi betaler nemlig 1000,- kr i året for parkeringkort. 

Jeg skreiv en lapp og la sammen med kortet som forklarte saken, og tenkte at parkeringsvakten må da bruke litt skjønn. 


Godtroende som jeg er gikk jeg inn på sykehuset, og ble der i et par timer (da det var 1,5 time forsinkelse..!) 
 Da jeg kom ut igjen, så jeg på lang avstand at det lå en gul lapp på frontruta til bilen som jeg hadde brukt. Jeg rakk å tenke mange tanker før jeg kom bort til bilen, bla. hvordan jeg skulle klare å bortforklare dette for å slippe og betale bota, for en forferdelig firkantet parkeringsvakt, og at det ikke var rart at parkeringsvakter er så upopulære dersom de skal være så vanskelige...!

Her ser dere hva "bota" var;



Så noen parkeringsvakter er ikke så kjipe som "alle" skal ha det til, 
og de har faktisk litt snev av humor ;-)

Jeg ble i allefall 100 kg lettere i løpet av svært kort tid.


~Jeanette K~

1 kommentar: