torsdag 15. november 2012

Barnas Hus (crazy house)

I dag var åpningsdagen for Barnas Hus i Ålesund. 
Jeg setter pris på at butikken har kommet hit, da vi er rette kundegruppen.

De hadde en del gode åpningstilbud, samt at de 50 første i køen fikk 50% på en valgfri vare. Jeg vurderte om jeg skulle dra utover skikkelig tidlig for å bli en av de 50 første, men slo det fort fra meg da jeg sliter med å stå så lenge i slengen for tiden. 

Jeg tok med meg Helle. Hun elsker å være på Moa (kjøpesenter), og er den som har tolmodighet dersom det skulle bli noe venting. Samt at det er lenge siden vi har koset oss sammen, og det er mye selskap i henne :-) 

Vi kom ca. 20 minutter før åpningen, og det var allerede lang kø. Vi satt oss ned på en benk for å slappe av og se på alle de "crazy'e" folkene som absolutt skulle inn først, men da vi så at køen vokste raskt, fant vi ut at vi også skulle stille oss i kø - i håp om å bli tidlig ferdig (noe som gjorde oss også blant de "crazy'e")!


Her sto vi.. og køen var sikkert like lang bakover..! 

Utrolig nok så var det plass til alle inni butikken - noe som sier litt om størrelsen på den. 
Det var mye barnevogner og damer med store magen, noe som gjør at det ikke akkurat blir lettere å komme seg frem mellom hyllene. 
Men vi fant det som vi ville ha; joggesko til våren og innesko (ungene er så heldig å få bruke gymsal i barnehagetiden), ullklær, babygym, lekegrind, vognpose, votter og julegaver. 

Et problem var når alle skulle gå gjennom butikken og se på alle varene og tilbudene. Et annet problem var når man hadde funnet det man skulle og ville ha, og man skulle stille seg i betalingskø.

Her har vi omtrent halve køen igjen... Kassa er helt frem og så til venstre i bildet


En stykk sliten og lei Helle. Etter vi har vært inne i butikken i 1,5 time er det lovt! Må si at det fristet flere ganger å sette seg ned på gulvet mens vi sto i kø!

Endelig fikk vi tak i ei vogn - takk Hanne-Sofie!!
Mor slapp unna å holde litt for mye varer, og Helle slapp å ligge på gulvet.


Jeg må si at jeg er imponert over Helle for at hun holdt ut så lenge! Vi var nok inne i butikken i over 2 timer, og mye av den tiden brukte vi til å stå i kø. Og fordi hun var så flink fikk hun velge hvor vi skulle spise lunsj (samt at hun fikk is - og  en pakke med bleier til dukka hennes).

 En stk sliten Helle på Dolly Dimples!



Det var ei stund der jeg sterkt vurderte jeg om jeg bare skulle legge i fra meg alt og kjøre hjem! 
Nå i kveld når jeg sitter i sofaen er jeg glad for at jeg tok turen dit i dag.
Det ble nok brukt en del penger, men så er det godt å se på kassalappen hvor mye jeg også sparte ;-)

~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar