søndag 18. november 2012

Atalnterhavsparken

I går var vi, broren til Svein og lille søte William på Atlanterhavsparken (tykk på linken for mer informasjon).
Vi har vært der en del ganger tidligere, men det blir ei stund mellom hver gang. 

Det som var spesielt med turen i går, var at de har fått en reptil-avdeling for i høst og i vinter. 
Vi snakket mye om slangene i forkant av turen, og ungene vaglet litt frem og tilbake om de ville holde slange eller ikke. Jeg var bestemt på om jeg fikk kjangs, så ville jeg holde en. Det har alltid vært noe jeg har hatt lyst til å prøve. Svein derimot er ikke så begeistret for slanger, så jeg var nesten mer opptatt om han kom til å tørre. Men han hadde nok ikke akkurat som mål å holde en...

Her er meg, og Helle som klapper slangen. 

Å holde slangen føltes ikke helt ut som jeg hadde forestilt meg. Men det var morsomt - eller det var vel ikke så morsomt det å holde slangen, men morsomt at jeg har fått gjort det. Helle var tøff som turte å klappe den. Tuva sto helt ved siden av, men ville ikke være borti. Og Svein satt og tok bilder..! 

Det var også STORE edderkopper der, og det er ikke broren til Svein så begeistret for. De representerer de eneste mannfolka i søskenflokken, også er de redde for noe sånt. Pyser - hihi.


Legger ut noen flere bilder fra dagen i parken;





Den ser kanskje liten ut, men husker at den var like stor som hånden min..!

Det var spennende med ekte HAI
Helle
Det skal være en dykker inn i mellom fiskene en plass, om du ser godt etter kan du se luftboblene.
Han håndmater fiskene fra en pose med akkar(?).
Og her var han gitt, fortsatt i live. Stas å få vinke adjø til han gjennom vinduet. 
 De har også pingviner ute, men de rakk jeg ikke å se (ta bilde av) før jeg måtte dra på seinvakt.


Det blir nok flere turer fremover, men det blir ikke tatt så mye bilder - da de omtrent ser like ut fra hver gang ;-) 


Det er verdt å ta turen dersom du er i Ålesund og ikke har vært der. 

~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar