lørdag 2. mars 2013

Termin, Tare og Piercing

I dag har jeg (vi) termin - 2.mars 2013
Det ser ikke ut som om at babyen har tenkt å nedkomme på denne dagen, men jeg venter i konstant spenning, og kjenner at jeg begynner å bli sliten av hele greia ;-)

~          ~

I dag har jentene vært og tømt sparebøssene sine i banken. 
Eller det vil si at Tuva tømte begge sparebørsene - for Helle er nemlig livredd Tare (bankens maskott), og nektet å gå inn i banken i fare for å treffe på han. Det var et fremskritt at hun sa hun ville prøve, men ombestemte seg raskt da vi parkerte utenfor banken, men hun turte å sitte alene i bilen en liten stund. 
Tuva syntes det var veldig spennende, og hun liker når hun kan være tøffere enn storesøster. Men hun var ikke så tøff da vi traff på han. Hun ville ha godteri med han, men nektet å komme nært. Men jeg sier ikke noe på at de er redd for han - et blått vesten på omtrent 2 meter, med store øyne.. Da føler du deg sikkert ganske så liten og ubeskyttet når du er knappe 90 cm selv...
Tryggest i pappas armer

Etter vi hadde vært i banken, dro vi til Moa (kjøpesenter) - for Helle hadde nemlig bestemt seg for å ta hull i ørene i dag. Det var noe av det første hun sa da hun sto opp i dag (kl. 06). 
Hun gjorde et forsøk i sommer også, men da trakk hun seg da damen hadde vasket øreflippene hennes - hun var ikke helt klar.
Men i dag gikk det mye bedre. Hun satt seg fint på krakken alene - gravalvorlig vel og merke.  Men damen fikk vasket og tegnet på øreflippene uten at hun viste noe tegn til tvil denne gangen. 

Hun var veldig klar over at det kom til å gjøre vondt med det samme, at det ville svi og bli varmt ei stund etterpå. Og at vi må få rense ørene hver kveld ganske lenge etterpå. 

Det kom noen tårer rett etterpå, men det gikk fort over da hun fikk se på alle øredobbene som hun kan ønske seg - som hun kan få skifte til når hullene er grodd. 

Det var ei stolt frøken som kom springene i stuen etter kveldsstellet - for pappan hadde fått renset ørene uten at det gjorde vondt! 

Vasking..
...tegning..
...skyt! 
Her er resultatet - kjempefin <3
Det er sikkert mange meninger om når barna burde få ta hull i ørene, både den ene og den andre veien - men vi valgte å la henne få det når hun selv var klar for det - og har ikke latt sjul på noe, både med smerte, fare for betennelse osv. 

Tuva sa også at hun var også klar for å få hull i ørene i dag, men vi sa at hun kunne få det om hun ville det når hun er blitt 5 år. Og så sa Helle at hun kunne få alle klips-øredobbene hennes (som Tuva forøvrig har gått og siklet etter), og da var alt glemt om at hun også ville ha ordentlig hull i ørene!

~        ~ 

 Må bare ta med et bilder hvor Tuva sitter i sofaen hos gullsmedbutikken og spiller på pappas jobb-telefon... Hun la fra seg telefonen da hun skulle se på når storesøster fikk hull i ørene.
Da vi var vel på tur hjem, fikk Svein en telefon fra jobb om at han hadde glemt telefonen sin hos en gullsmed - behagelig for Svein, sikkert meget irriterende for de båt-folkene som trengte bistand fra en som kunne båt-faget ;-) 


Her er et bilde tatt av meg i går - dere kan se at jeg begynner å få "fødetryne" som Svein så pent kaller det;

Noen mener jeg er stor, men andre mener jeg ikke har så mye mage.. 
Selv føler jeg meg veldig stor - det er vel den største magen av mine tre svangerskap.
Håper bare den reiser i rekordfart etter babyen er kommet ut ;-)


~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar