søndag 3. mars 2013

NasseNøff-kostyme

For  ca. 14 dager siden var det karneval i barnehagen. 
Gruppa til Helle heter "Skogstrolla", og de hadde laget troll-kostymer selv med hår, hale og en t-shorte. Jeg har dessverre ikke bilde av Helle fra dagen da kostymet var komme av før hun ble hentet.


Tuva si gruppe heter "Ole Brumm", men kostymene måtte komme hjemmefra. Vi kunne velge fritt blant OleBrumm og vennene hans.

Vi fant ut at vi kunne prøve og lage en NasseNøff-kostyme selv, her kan du se resultatet;
Ørene ble sydd av rosa filt, fylte de med vatt før jeg festet de til en hår-bøyle. 
Vi fant en lyserosa genser og lyserosa ull-stillongs og hadde på først.
Så fant vi en mørkerosa singlet og shorts og hadde utenpå. 
De svarte stripene ble til av svart garn som jeg limte på med skolelim - jeg har ennå ikke vasket singleten, men regner ikke med at limet forsvinner. Men de har nok av rosa klær, så en rosa singlet til eller fra spiller ikke så stor rolle.. Shortsen fikk ikke striper, da jeg har lyst å kunne bruke den til sommeren. 
Nesen ble til av rød og rosa FaceDeco.

Ta-ta, så ble det en søt liten Nasse Nøff kjempeklar til karneval i barnehagen!


~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar