fredag 1. februar 2013

Vinter med SNØ

Vi måtte vente helt til 1. februar før snøen kom denne vinteren.
Jeg er vanligvis veldig glad i snø, og det er kjekt å se gleden i barna nå når snøen har kommet. Det har vært en kjedelig vinter for dem uten.

Skal jeg være helt ærlig, så  er jeg ikke så veldig gira på så mye snø akkurat nå.. Det er veldig praktisk å kunne holde seg unna snømåking og glatte veier nå når det bare er 4 uker igjen til terminen..! 

I dag fikk Helle med seg ski og skisko i barnehagen, og hun kunne nesten ikke vente på å få prøve dem. Lillesøster ble veldig lei seg for at hun ikke fikk ha med seg ski. Jeg ville først høre med gruppa hennes at det var greit. For det er ikke sikkert de voksne er så gira på å ha en gjeng med 2-åringer på ski. Det kan bli nokså travelt :-)

Jeg tok med meg kjelke, ski og skisko da jeg hentet jentene - så skulle Tuva iallefall få prøve å gå på ski mens det ennå var lyst. Det er mulig det blir noe regn til helgen, og da er det greit å få prøvd skiene før snøen forsvinner igjen.
Det gikk iallefall veldig bra med begge to. De datt en del ganger, men det syntes de var morsomt, og kom seg fort opp igjen. 

Så dette er altså en vinter som gjerne kan være kort for min del.
Men den er hjertelig velkommen neste sesong, for da er jeg mer klar til å delta i vinteraktiviteter!!


~Jeanette K~


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar