fredag 15. februar 2013

Mitt første hekleprosjekt

Nå har jeg endelig lært meg å hekle!
Det var faktisk mye enklere enn hva jeg hadde sett for meg.
Det var snille Marianne som lærte meg det på onsdag. Jeg fikk låne heklekrok, oppskrift og restegarn.
Jeg reiste hjem i god tro, for å få til lua som oppskrifta ville det skulle bli.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har rekket opp, da det for hver gang ble mye mer likt en blomst enn lue (fint med tolmodighet)...  Noe gjorde jeg galt, men hva??  

I går kveld fant jeg ut hva jeg hadde tolket feil i oppskrifta (en del av læringsprosessen), og har ikke helt klart å legge fra meg hekletøyet siden.

Her kan du se resultatet; 

Det er litt kjedelig å være ferdig allerede. Men nå har jentene bestilt luer.
Så nå må jeg ut og handle garn og heklekroker, så har jeg noe å gjøre mens jeg ruger :-) 


Mange takk Marianne for at du ikke ga opp ;-) 


~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar