lørdag 16. februar 2013

2 uker til termin

I dag er det akkurat 2 uker til terminen

Bildet er tatt av Ljos Foto
Jeg kjenner at det begynner å bli skummelt, for jeg innser at snart starter fødselen, og vi har "plutselig" en liten baby i hus igjen...

Vi har begynt å gjøre klart til det nye familiemedlemmet med å lete frem/ha opp stelle-bord  seng, bil-stol  vasking av sengeklær og andre bittesmå klær.

Jentene fikk vite at de skulle få en lillesøster eller lillebror for 25 uker siden, og det har egentlig vært veldig lite mas om når babyen kommer. For vi har vært bevisste med å si at det er leeenge til babyen kommer; at jeg vil få kjempestor mage først, at den kommer etter jula, og etter Helle er blitt 5 år, og at Tuva vil ha bursdag omtrent når babyen kommer osv.
Men i det siste har vi forberedt de litt mer på at babyen kommer snart, og at mamma og babyen skal være på sykehuset et par netter, samt at mamma og pappa kanskje plutselig må reise til sykehuset når babyen vil ut, og at det vil være noen som må passe de mens pappa er på sykehuset. Det siste har de nok ikke noe i mot, for de synes det er kjempestas å få komme på besøk til andre! 

Men nå har jentene gitt uttrykk for at de er lei av å vente, for nå som bil-stolen har kommet i hus - så må babyen også komme   Jeg er både enig og uenig.. det skal bli godt å blir ferdig med fødselen, men samtidig så er det ganske fredelig når babyen ligger inn i magen ;-)
Jeg håper så inderlig at bekkenet mitt skal rette seg opp i rekordfart etter fødselen, for det er vel den biten av graviditeten jeg er mest lei av! 

Plutselig skjer det, og vi håper alle på at det skjer fort og smertefritt ;-)

Ha en finfin helg videre!

~Jeanette K~


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar