torsdag 13. september 2012

Tannlege-tid

I dag var det Helle sin til til å dra til tannlegen. Hun har gledet seg helt siden hun fikk time-brevet i posten. 
I fjor gikk det som en drøm, hun hoppet opp i stolen og gapet som bare det. Jeg var spent på om det kom til å gå like bra i år, siden hun har blitt noe mer sta og bestemt på hva hun vil.  

Det første vi møtte var Karius og Baktus i trappeoppgangen. I fjor brå-nektet hun å gå opp trappa, jeg måtte bære henne mens hun gjemte seg i armene mine. Hun har nemlig skrekken for store dukker, og personer som er utkledd som dukke-figurer. I år gikk det greit å gå opp trappen, men hun holdt veeeldig godt i hånden til mamma!


Kan forstå at noen barn blir skremt av disse figurene;



Denne gangen hoppet hun ikke, men gikk fint opp i stolen. Jeg måtte minne henne på å gape høyt innimellom. Tannpleieren fikk bruke speil, og blåse på tennene - men hun fikk ikke kjenne på tennene med denne kroken som de gjør det med (nei jeg kan ikke navnene på alle tannlegeredskapene). Men det gikk bra, fine hvite tenner =)

Noe skeptisk og spent



Det hun hadde gledet seg mest til, var å få velge seg premie. Og som moren sin, sliter hun litt med å ta en bestemmelse; det var nemlig en hel boks med diverse småting som hun kunne velge mellom. Tilslutt måtte tannpleieren be henne om å velge en, for det var andre som skulle inn og få sjekket tennene sine  =)

Stolt jente

 Da er det vel mor sin tur å dra til tannlegen neste gang - bare skrekken hadde vært litt mindre!!! 


~Jeanette K~


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar