mandag 3. september 2012

Høst og tid for nytt vaskerom/garderobe

Nå er det blitt september måned, og det merkes på flere måter; Luften har plutselig blitt mange grader kaldere, regnet laver ned, tåka henger i fjelltoppene, og det er mørkt - men jeg er en av de som egentlig liker når høsten kommer krypende. Jeg kjenner det at kroppen har vært innstilt på høst og temperaturforrandringer ei stund (kanskje fordi jeg er fra nord-norge?), og synes det er greit når den kommer. Jeg elsker ull-klær - alt fra tykke ullgensere, og til ullstillongs, og ikke minst ull-lestene! Så bare jeg kan få kledd meg skikkelig, så kan høsten bare komme ;-) 

Det eneste jeg ikke liker med høsten er at ungene (og som regel en selv) blir syke.. Enten influensa eller kraftig forkjølelse, og i år har vi hatt begge i hus samtidig! I dag har jeg heldigvis fri, så jeg kan hente meg litt inn igjen - på sofan? ;-) Men nok om det!

I helga har vi begynt å lage til vaskerom i kjelleren. Per i dag har vi vaskerom oppe i hoved-etg, og det er i og for seg veldig praktisk. Men vi mangler egentlig garderobeplass - til uteklær. Vi har en bitteliten gang som skal romme forferdelig mye, og det sier seg selv at det blir bare kaos. Så vi har funnet ut at vi flytter ned vaskerommet, så kan vi gjøre om vaskerommet oppe til garderobe. Det er egen inngang til rommet, så jeg ser frem til å kunne bruke det som inngang med ungene - spesielt med våte regnklær/dresser! Og ikke minst få samlet alt av sko, dresser, jakker, luer, votter etc. på en og samme plass! 
Vi har malt taket, malerstrier på veggene, og nytt gulvbelegg. Så det som gjenstår nå er å innrede begge rommene, og der kommer kampen om hvem som får viljen sin ;-) 

Legger ved noen bilder av hvordan det fremtidige vaskerommet så ut før vi begynte å pusse det opp. Det skal ikke mye til for å få det til å se litt bedre ut eller hva?? 





Bilder av vaskerommet kommer etterhvert :-)

Nå skal jeg se om jeg får gjort noe fornuftig i hus, før jeg blir sittende fast i sofaen.
Ønsker deg en fin-fin dag! 

~Jeanette K~

2 kommentarer: