mandag 17. september 2012

Skodje-dagene

I helgen har det vært Skodje-dagene. Det er ikke så ofte det skjer noe her på Skodje, så det er verdt å få med seg når det først skjer noe.
Jeg har hatt arbeidhelg. Jeg hadde dagvakt på lørdag, noe som gjorde at jeg ikke fikk med meg noe den dagen. Men søndag tok jeg med meg ungene før jeg dro på seinvakt.
 
På disse dagene var det bl.a. forskjellige "stands" for div. loke virksomheter. Det var også tomboa - noe som faller godt i smak for meg og ungene! Det var kafè med mange gode fristelser. For barna var det bl.a. hesteridndnig, eventyrstund og besøk av brann- og sykebil, hvor barna kunne inspisere kjøretøyene, samt får prøve brannslangen.
 
Jeg måtte dra fra arrangementet kl. 13.30 fordi jeg måtte på jobb. Men Helle var så heldig at hun fikk lovt å bli igjen sammen med nobogutten og den snille mammaen hans.
 
 
 
 Før vi dro hjemmefra sa jeg til ungene at det var hester som de kunne få sitte på om de ville. Tuva var helt klar på at hun komt til å tørre og sitte på hesten. Helle var mer skeptisk, og lurte på om det var noen som hadde kledd seg ut som hest (les; hun har skikkelig skrekk for folk som kler seg ut i heldekkende drakter). Da vi gikk bortover sa hun at det "killet" i magen, for hun visste ikke om hun ville sitte på hesten, med mindre det var en baby-hest.
 
Det første vi møtte på da vi kom var 2 relativt store hester som ble gjort klar til ridning.Tuva sa med en gang at hun bare skulle se på, for hun torte ikke sitte på.
Helle møtte ei venninne fra barnehagen som hadde med seg penger til å ri på den største heste, samt at nabogutten hadde ridd på den store hesten dagen før. Da fant hun ut at hun også ville sitte på - så lenge jeg gikk ved siden av.
 
Hun ville prøve den den minste hesten. Og hun var litt skeptisk med det samme, for hun har aldri sittet på hest før. Men hun ble fort varm i trøya, og sa at jeg bare kunne stå i ro og vente.




Da rideturen var ferdig, syntes hun det var såpass morsomt at hun ville ri på den store hesten også. Og da fikk jeg klar beskjed om at jeg bare kunne står sammen med Tuva og vente ved hestevogna, for dette ville hun gjøre alene.


 
Da hun kom tilbake, så var hun VELDIG stolt. Og sa at hun ville ri resten av dagen. Det skulle hun gjerne ha fått gjort, hadde det ikke kostet penger for hver tur ;-)
Mamman var også veldig stolt, siden Helle som regel er veldig skeptisk og utrygg på dyr.
Så dersom det er noen som har en hest som trenger å bli ridd på, så er det bare å ta kontakt for både mor og datter synes det er kjempegøy ;-)






Her er et par bilder fra eventyrstunden, hvor det ble fortalt "Prinsessa som ingen kunne målbinde".
Det ble stor innlevelse både for store og små.

























Her er noen bilder fra brann- og sykebilbesøket

Fått seg brannmann-caps, og får prøve brannslangen

Spennende å se inni en brannbil

Viktig å lese gjennom rutinene ved oppstått brann

Inni en ambulanse



Sukkerspinn hører med til en fullkommen dag



Helle koste seg masse denne dagen, også mye takk til naboen =)
Det er fint at det skjer litt i bygda, og bra og viktig at folk støtter opp.

Ser frem til neste helg - klubb og frihelg!


~Jeanette K~
 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar