mandag 28. oktober 2013

Kiropraktor

Forrige fredag tok jeg med meg Sofie til kiropraktor.
 Hun har drevet å våknet ofte på kveld og natt over lengre tid, og vi har fått litt flash-back slik Tuva var på samme alder;

Jeg begynte å lure på om det var noe som plaget Tuva da hun var baby, men siden hun sovnet igjen etter å ha fått smokken, samt at hun var tidlig ute med både å komme seg opp og frem, så tenkte jeg at det sikkert ikke var så ille. 
Men etter flere måneder med stadig flere oppvåkninger på kveld og natt, så kjente jeg at jeg ikke klarte mer. Så vi tok henne med til kiropraktor da hun var nesten 10 mnd, og da viste det seg at hun hadde kraftig låsing i rygg og nakke..! 
Akkurat der og da, følte jeg meg som en forferdelig mamma, som ikke hadde tatt henne med til kiropraktor tidligere. Men jeg hadde ikke tenkt over at korte lurer, og at hun ikke ville ligge på gulvet alene, kunne bety at hun hadde vondt i rygg/nakke - trodde bare hun var en krevende baby. Stakkars Tuva <3 <3

Så derfor ville jeg at Sofie skulle få en sjekk, for å utelukke at det ikke var det samme som plaget henne. 
Også med tanke på at jeg snart skal tilbake i jobb, da er det greit å ha litt sammenhengende søvn!


Det viste seg at hun hadde låsing i nakken sin. Og kiropraktoren sa at det var veldig typisk at de våkner ofte. 

De to første kveldene/nettene var hun  like mye, og mer våken enn hva hun har vært tidligere.
Men natt til i dag var hun våken to ganger fra kl. 19.30-07.00!

Så nå håper vi på bedre kvelder og netter fremover :-)


~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar