onsdag 22. mai 2013

Sofies dåp

19.mai var Sofie sin store dag; dagen hun ble døpt!
Det var en utrolig flott dag, hvor den startet med skyfri himmel og 20 grader, og gradene steig utover dagen.

Det var bare nærmeste familie som var invitert, alikevell ble vi 22 stykker Jeg stilte med mamma og pappa, mens Svein sto for resten av flokken ;) 
Dåpsbarnet sov stort sett hele dagen - godt for mor, kjedelig for andre ;) 
Vi hadde koldtbord, som snille og flinke Solfrid har stått for, med god hjelp fra Svein.
Jeg klarte heldigvis å stå i mot mange kakebake-tilbud denne gangen. Det blir alltid overflod av kaker, og det ender alltid med at det går mye kaker i søpla. Vi har ennå ikke spist opp kakene, ennå jeg sendte med hjem det som ikke hørte oss til av gjestene. Så fritt frem for de som vil komme og spise kake i morgen ;) 

Vi var så heldig at Marianne tok seg en tur til både kirka og festlokalet for å ta noen bilder.
Jeg legger ut både bilder som hun og vi har tatt - tviler på at dere ser forskjellen - hihihi!


Foreldre og faddere.
Helle klarte å sovne på gulvet under gudstjenesten, og var ikke så glad for å bli tatt bilde av ;) 

Bordet pyntet jeg med trollhassel og noe rosa jeg fant på plantasjen som jeg ikke husker hva heter - hehe. Jeg kjøpte georginer, hvor jeg brukte bare selve blomsten til å pynte med. Fant også noen søte servietter med greiner som ligner på trollhassel.  
Bordkortene laget jeg av hvit papp som jeg klipte til med mønstersaks, og bruet i kantene med stempelpute. Hjertet har jeg heklet, og limt på. Synd jeg måtte ødelegge alle kortene med å skrive på dem (jeg eier ikke fin håndskrift...!)
Jeg hadde ikke lyst at fargene skulle være kjemperosa/babyrosa, så prøvde å legge meg på gammelrosa - men det var ikke så lett å finne tak i samme nyanser av alt jeg skulle ha. Så det ble nok en god mix - men jeg er egentlig fornøyd og det er vel det viktigste :) 





Nydelig mat og kaker 
Jeg har selv laget dåpskaken. Men hadde ikke noe å skrive navn og dato på kaka med, så  det ble litt improvisering
 


Sofie takker for alle flotte dåpsgavene!

Herlige bilder tatt utenfor festlokalet

For ungene ble dagen avsluttet i bassenget i hagen - herlig med slike varme dager!


Jeg vil takke til alle som bidro til dagen, dagen hadde ikke blitt så bra uten! 


~Jeanette K~



<3 Legg gjerne igjen en liten kommentar <3 





1 kommentar:

  1. FIIIINE dokke var alle saman! Kjekt å kunne bidra litt med bilder:)

    Klem

    SvarSlett