mandag 13. mai 2013

Langhelg

Nå har jeg landet i sofaen hjemme etter ei langthelg med mye innhold.
Torsdag var det jo "himmelspretten", og fredag hadde ungene fri fra barnehagen.

Må si at jeg sliter faktisk med å huske hva vi gjorde på for et par dager siden - håper virkelig det er ammetåken  som er skyld i all glemskhet og ikke noe annet... 

Langhelgen startet på onsdag med superfint vær. Virkelig en smak på sommeren. Jeg hentet jentene i barnehagen; det myldret av unger som var lettkledde og hadde joggesko. Utrolig hva det gjør med humøret (til alle) når det godt og varmt vær. Vi gikk rett til butikken og kjøpte is! Så kjøpte vi pølser og pølsebrød for å ha til middag. Jentene ville grille i bålpannen i hagen, og det var helt greit for jeg hadde ikke lyst å sitte inne når temperaturen lå på 20' C

Deilig å kunne gå i bare singlet
Godt fornøyd med is før middag!
Mamma måtte selvfølgelig også ha seg is
 
Når fineværet og varmen kommer, kommer også naboene frem. 
Kjekt å treffe folk ute igjen ;-) 
Her er nabogutten Leander
Dagen ble avsluttet på koselig klubb, med god mat og trivelig selskap.

Torsdag var ungene ute stort sett hele dagen. Mens vi voksne holdt på med hus-syssel ute og inne.

Fredag satte vi kursen mot Barnas Lekeland sammen med Marianne og Solfrid med ungene - helt uviten om at sikkert 500 andre også hadde samme tanke.. Ikke så rart når det var regnvær ute, mens alle barnehager og skoler var stengt.
Vi trosset folkemengden, og slapp ungene løs. Alle kom helskinnet derifra!
Etterpå dro reisen til Moa (kjøpesenter). Og det kunne virke som om at der var alle andre som ikke befant seg på lekeland.. Men fikk gjort unna noen ærend, blant annet antrekk til jentene til dåpen.

Svein ville ta med seg de to største jentene og reise inn på hytta i Norddalen. For på lørdag skulle det sages ved. Jentene blir kjempeglad hver gang sier vi skal reise dit. Og det er ikke så rart, for det er utrolig fint og fritt der.
Jeg og Sofie reiste inn til Valldalen, og overnattet der. For det kan være ganske rått på hytta på denne tiden, og da er det greit å ikke utsette Sofie for det helt ennå.

Lørdag og søndag gikk til ved-saging og hyttekos. Selve ved-sagingen fant sted på gården hvor Svein vokste opp. Huset er ikke i stand til å bo i ennå, men vi har et ønske om å få det til. Så hytta blir brukt som boplass. Her er noen bilder derifra;

Det blir noe ved til vinteren, men det er også noe jobb i å få den i biter.. 
Arbeidsjernet
Alternativt - når annet ikke er tilgjengelig
Hytta;
Det tar på å jobbe hele dagen - både for liten...
...og for stor

Kjekt å se på dyrene rundt om i bygda
Fikk tatt et bilde av Tuva før hun fikk panikk - livredd hestene 
Helle derimot har blitt litt modigere
På hytta er det ikke innlagt vann. Og kranen på utsiden virket ikke, så da måtte vi til nabohytta og finne vann. Litt av sjarmen med hytta er å ikke ha alt like tilgjengelig som hjemme. 



Det blir forresten lite blogging på meg. Mye pga Sofie er urolig og skriker en del på kveldene. Vi har såvidt prøvd litt flaske på henne, og første kvelden ble hun veldig rolig og sovnet like etterpå. Så kanskje er det fordi jeg ikke har nok melk til henne at hun ikke klarer å roe seg på kveldstid - for hun er stort sett fornøyd resten av døgnet. I allefall verdt å gjøre et forsøk synes jeg. 

Mett og god


Nå har klokken bikket midnatt, og jeg må gjøre meg klar til en ny og travel uke. 
Neste uke er det både 17.mai-feiring, bryllup og dåp. Så i morgen starter vi dagen hos frisøren - som forsåvidt er en veldig fin start på uken. Resten av uka går i dåpsforberedelser. Og på torsdag kommer mine kjære foreldre på besøk, det gleder vi oss alle til! 


Jeg sier iallefall god natt til dere herifra.

~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar