søndag 27. januar 2013

Svigermor 70 år

I helga har vi feiret min svigermor Vally som fyller 70 år på tirsdag.
Vi feiret på Hotel Union i Geiranger fra lørdag til søndag.
Vally har 5 barn, 4 "svigerbarn" og 10 barnebarn (fra 2 til 23 år) så vi er en hel gjeng når vi møtes alle sammen.

Det som var litt morsomt var at Vally ikke visste noe hva vi hadde planlagt, før hun fikk beskjed like før vi kom og hentet henne.

Vi startet oppholdet med god lunsj i resturanten, hvor vi etterpå satt retningen mot bassenget.
Ungene storkoset seg, og det er kjekt og se. Jeg har sagt det før, men sier det igjen; håper vi kan bli flinkere til å bruke bassenget fremover for ungenes skyld. 
Jeg satt på bassengkanten og slappet av. Jeg valgte å ikke bade da det bare er 5 uker til termin.


Etter badingen var det middagsbuffet i resturanten. Utrolig mye god mat! Det er bare så synd at man ikke får plass til å smake på alt - og nå for tiden har jeg ennå mindre plass. Jeg prioriterte å smake på bl.a. kongekrabbe-klør - nydelig godt! Samt spiste en del jordbær med sjokolade fra sjokoladefontenen - namm!



Etter middagen var det samling i "Dronning-rommet", hvor flere av barnebarna hadde opptreden for "Mimmi'en" sin. 
Bursdagsbarnet
Kjempeflinke Amanda som sang alene 
Alva og Helle som synger "Mikkel Rev" og "På låven sitter nissen"
Og kuleste William som hadde danseoppvisning

Så bar det ned i dancing'en, hvor det var moteshow. Alle barnebarna ville, og fikk være med. Der fikk de servert barnedrinker (farget vann?), og satt på eget bord helt ved scenen. Trøtte var de, men storkoset seg. Håper bare barnehagestyreren som satt i salen fikk med seg at det ikke var ordentlige drinker barna drakk ;-) 

Både ungene og jeg sovnet meget fort da vi traff sengene og lyset ble slått av. Mens pappa fortsatt feiringen litt til utover kvelden.

Dagen i dag har gått til en herlig hotell-frokost (noe av det beste med å bo på hotell), et svipptur innom SPA-avdeling for pedikyr - noe som mine føtter virkelig trengte etter maaaaaaange måneders graviditet! Deilig var det i allefall, skulle bare ønske jeg kunne han brukt lengere tid i relax-avdelingen. Men regner med at det blir en annen gang.

Vi avsluttet feiringen hjemme med svigermor, med kaker og andre gjester. 
Hun har gitt uttrykk for at hun var veldig fornøyd med helgen, og det tror jeg også.
Det er i allefall jeg :) 

Takk for en fin helg fam. Nydal/Fjeldstad


(PS! Jeg har ikke tatt så mye bilder pga veldig lite strøm på telefonen, fordi den ikke vil ladde seg skikkelig - irriterende. Har tatt noen bilder med kameraet til Svein, men får ikke lastet bildene fra kameraet over til dataen  - haha nerd! )


~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar