fredag 28. desember 2012

Juledagene 2012

En liten oppdatering fra oss i jula;

De første juledagene er allerede over. 
Vi har koset oss inne mesteparten av tiden, med mye god mat og godt selskap.
Ungene maset forbausende lite over når vi hadde tenkt å åpne pakkene.
Så da tiden endelig var inne, så var det kjekt å se hvordan ungene koser seg med julegaveåpning - selv om ikke det blir like god tid til å tenke over hva de har fått...
Men vi er godt fornøyd med alle julegavene som vi har fått! 
Og da ungene var i seng kl. 22, så må jeg si at jeg var ganske ør i hodet av hele dagen!
Da er det godt å ha 1. og 2. juledag og slappe av på ;-)

1. juledag sov jeg om trent bort hele dagen; jeg fikk vondt i hals og hode, samt feber.. Men 2. juledag var jeg på bedringens vei :-)
Det verste med å ikke være i form 1.dag, var at juleribba ikke smakte noe særlig - og det er den julemiddagen som jeg ser mest frem til - med sprø svor og hele pakka! 
Gleder meg til nyttårsaften, da skal vi ha restemat med ribbe og pinnekjøtt!

Julaften;

Askepott er obligatorisk!
Helle gledet seg til å se den "ekte" Askepott, men det var ei stund hun klaget over at hun ikke klarte å høre hva de sa på filmen fordi det var en mann som snakket så høyt! 
Hehe, hun er ikke akkurat vant til filmer med enstemmet dubbing.
Men hun kom godt inn i filmen da hun skjønte at mannen som fortalte hva askepott og de andre sa, til glede for mamman (som ikke hadde tid å gjøre noe annet så lenge filmen gikk).

Nissen kom endelig ut på ettermiddagen, men ingen av ungene var helt trygg på nissen i år heller - men det har mamman all forståelse for... da hun heller ikke er så glad i levende nisser..!
 Da var det godt å ha et bestemor-fang å sitte trygt på!

 1.juledag;
To fornøyde "damer" som er ute og prøvekjører de nye dukkevognene sine
Ungene fikk flere pusslespill - og da er det godt å ha bestefar til å hjelpe når det blir litt vanskelig




















3. juledag;
I dag kom endelig snøen - og da måtte vi ut og prøve de nye akebrettene (UFO).
Svein og ungene har vært i Valldal
 i dag, og kom ikke hjem før det var blitt mørkt, 
så da var det på med refleksvest og hodelykt


Håper du også har hatt ei fin-fin julefeiring!

~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar