lørdag 7. september 2013

Grandiosa, Cola og DVD

I helgen jeg "alene hjemme", dvs jeg og Sofie.
Svein har tatt med seg de 2 største jentene til hytta på Storvatnet (i Norddal). 
De reiste tidlig på ettermiddagen i går, og kommer hjem i morgen.
Jeg må si at det er rar følelse å være "alene" så lenge (å bare være med ett barn). Uvant bare det at der er stille og ryddig så pass lenge..! Og bare det å slippe å tenke på alle behovene som de har - som jeg ikke egentlig har tenkt over før nå når jeg har vært uten de i over ett døgn.. (Sofie lager hverken mye lyd eller rot, og hun krever egentlig ikke så mye ennå).

Iallefall så tenkte jeg at jeg skulle prøve å gjøre noe som jeg ikke gjør hver dag; 
I går vasket jeg huset! (d gjøres nok selv om mann og barn er hjemme, men ikke hver dag, og så er det kjekt å se at det holder seg rydding og rent i mer enn 12 timer..)
Så laget jeg mat til 4 flotte damer som kom på klubb!
Tok meg en Smirnoff Ice.
Så la jeg meg klokken 02.
Sov til klokken var 09.30 (med litt pupping innimellom).
Trillet tur på en lørdag uten barn ved siden av vogna.
Dro på Moa (kjøpesenter) fordi jeg hadde et ærend. 
(Liker ikke å være på Moa på lørdager - alt for mye folk! Samt at da har jeg gjerne med meg/oss 2-3 unger på slep.)
Dro på kaffebesøk kl. 17.30, uten å bli stresset av at det faktisk nærmer seg kveldsmat-tid. 
(Sofie spiser grøt på kvelden, men er ganske fleksibel med klokkeslett).
Dro fra kaffebesøket kl. 19 uten mye styr og diskusjoner fordi det var noen som ikke ville dra hjem.. 
Ga Sofie kveldsmat uten noe diskusjoner... 
(brød med frø, hvilket pålegg, utdreging av tiden.. )
Stelte Sofie på badet uten noen diskusjoner 
(hvem som skal få lovt til å hjelpe å vaske og pusse, om det skal dusjes eller bades, hva slags nattklær etc.)
La Sofie uten noen diskusjoner... 
(om hva sang som skal synges, evt. hvilken bok som skal leses, do-gåing, hente vann etc.)


Så nå står det en GRANDIOSA inn i ovnen.
Jeg kjøpte meg cola, grandis og en film på butikken. 
Kan ikke huske siste jeg spiste grandis, og cola er virkelig ikke hverdagskost. Egentlig har jeg egentlig bare brukt å drikke det dagen derpå - og hvor ofte har det vært en slik dag de siste årene?? Og det er svært sjeldent det blir satt på film her i huset til oss voksne. Og ikke har jeg anelse om filmen er bra heller. Men det gjør meg ingenting! 
Føler faktisk at kvelden i kveld minner om en dagen-der-på-kveld, kanskje det var Smirnoff'en som gjorde susen ;) 

I morgen er det bursdagsselskap i Valldal, og skal kjøre dit helt alene ;-) 
Men jeg gleder meg til å komme hjem til de tre som har manglet i helgen <3 <3 <3

Ha en fin lørdagskveld alleihopa, det skal iallefall jeg!


~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar