tirsdag 5. februar 2013

Mitt første putetrekk

I går ryddet jeg bort siste delen av det som mange kategoriserer "jul"; røde puter og gardiner.
Jeg valgte å ha det til nå fordi det ga stuen og spisestuen et lunere preg i vinterkulda. Men nå som sola har kommet godt inn i stua, og dagene er lenger, var det veldig godt å få frem litt lysere toner.

Men da jeg ryddet vekk putene, var det bare ei pute igjen i sofaen - og det var noe stusslig...
Det var bare en ting og gjøre, og det var å komme seg i kjelleren og sy et putetrekk!

Jeg har ikke gjort det før, jeg har bare sett andre som har laget kjempefine og flotte putetrekk til sine sofaer og stoler; så da måtte jeg bare prøve jeg også. 

Jeg hadde litt begrenset materiell, men jeg hadde en utbrukt kopphåndduk, men det var for lite til å dekke hele puta. Så jeg fant et stoff som passet til. Det ble et mer vårlig preg på puta, men fint å ha i sofaen mens vi venter på våren :-)
Her kan du se resultatet;


Gleder meg ti å sy flere putetrekk. Må bare legge inn en bestilling på litt stoff først :-D


~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar