tirsdag 9. oktober 2012

Besøk fra både fra- og til nord

Forrige uke fikk vi etterlengtet besøk fra Mo i Rana. Ranveig og Tommy flyttet til Ålesund samtidig som jeg gjorde, og vi har holdt kontakten hele tiden. De flyttet "hjem" til Mo i desember i fjor, noe som var forventet siden de begge to er derfra. For min del synes jeg det er trist, men vi får være flinke til å holde kontakten.

Gledelig gjensyn

Iallefall så skulle Tommy og Ranvieg i bryllup i helgen så var, og jeg var så heldig at jeg fikk passe lille-store tøffe Wilhelm! Jeg er fadderen hans, så det er vel egentlig min plikt å stille opp ;-) Jeg passet han fra lørdag til søndag, og med to bestemte damer i hus, så måtte vi finne på noe slik at vi fikk timene til å gå. 

Det første vi gjorde var å ta med oss naboen og dra og se på hesten, sauene og hønene + hanen. Vi er så heldig og har slike muligheter bare noen hundre meter nedenfor huset vårt. Etterpå dro vi på eple-, pære- og plommeslang - stor glede for både store og små.





Stas å få klatre opp i epletreet og hente epler selv

Etter at de to minste hadde fått formiddagsluren sin, tok vi med naboene igjen og reiste til Trollskogen for og grille pølse til middag (og marsmellows til dessert). Trollskogen finner man like utenfor lysløypa på Skodje. Det er mange fine plasser rundt om lysløypa, man må bare lete litt for å finne dem. 
Barnehagegruppa til Helle bruker å være i Trollskogen på tur flere ganger i uken, så hun kunne veien (også hadde jeg naboen i back-up). Vi koset oss med litt trolsk stemning, og gode pølser til store og små sultne mager. 

Og for de som måtte lure;  nei det er ikke troll i Trollskogen - bare om natten!

De kjekke naboene våre 
Nobogutten Leander
Ingen mat smaker så godt som den mas spiser ute i naturen 
På jakt etter årets siste blåbær 


Det har også vært mye innekos - men lite bilder derifra.

Tuva og Wilhelm som smaker på salaten


Det har vært et kjempekosli besøk for min del. Takk for dere ville bo med oss Tommy og Ranveig. Håper det ikke blir så alt for lenge til neste gang - til sommeren kanskje? 

Nå står Harstad-tur neste på agendaen for meg og jentene. Flyet går i ettermiddag, og jeg måtte ha meg en pause i pakkinga.....eller egentlig så må jeg vente til klærne har tørket... At man ikke lærer og vasker de en dag eller to før man skal reise Får vel høre det fra mamma når hun leser dette innlegget! =)
Gleder meg til å treffe igjen familien og venner. Det er 2 år siden vi var i Harstad sist, så det er på høy tid! Gleder oss gjør vi alle 3 =) 

~Jeanette K~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar